Sep 26, 2009

Perutusan Eid Mubarak 1430H.







Assalamualaikum,
setinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi, dengan segala ketentuan-Nya memberi peluang pada kita untuk melalui madrasah ramadhan dengan jayanya. semoga kita terus istiqamah dengan segala amalan yang kita sentiasa cuba kejar dan pergandakan.. insyaAllah.


Alhamdulillah, Allah terus-menerus menganjari kita dengan pelbagai nikmat yang tak terkira.. semoga kita menjadi hamba-Nya yang bersyukur..


di sini, suka untuk saya menyampaikan sedikit perutusan eid mubarak buat diri saya khususnya, dan juga buat para pembaca yang amat saya kasihi dan hormati sekalian..


sungguh saya tak sangka, raya saya kali ini sangat berbeza.. raya kali ini, saya tanpa seorang abang di sisi. raya kali ini, bukanlah saya seorang pelajar sekolah lagi.. jadi rakan2 saya yang sudah lama dengan saya tak bersama-sama kita beraya seperti kebiasaan. raya kali ini, ramai teman2 saya yang sudah pergi menjadi insan perantauan..


tapi, saya rasakan raya saya kali ini lebih bermakna. kerna, jurang pemisahan itu menjadikan pertemuan itu satu kemanisan. istilah kehilangan menjadikan erti perjumpaan itu satu keindahan. satu kerinduan yang menjadikan kebersamaan sebagai satu detik yang sukar dilupakan. lantas, ia menyatukan hati2 ini kerna-Mu...


mungkin di balik kehidupan saya, saya lebih merasai akan hal ini.. saya bukanlah nak beremosi di sini.. tapi apabila saya merenung kembali saat2 kehidupan saya.. saya merasakan erti teman, erti persaudaraan itu sangat2 berharga buat saya..


di sini saya mengambil kesempatan mengucapkan syukran jazakallah khairon kathira buat semua teman2 yang mengenali diri saya.. anda semualah yang mengajar saya erti hidup ini.. yang mendoakan hidayah dan kesejahteraan buat diri ini.. saya sangat2 berterima kasih..


segala kesilapan, kekurangan, kekasaran, kesalahan diri ini yang lemah.. saya hulurkan ribuan kemaafan. lebih2 lagi kepada abang2 SPM 08, yang beserta saya mengharungi detik sukar.. saya memohon berbanyak kemaafan..


mungkin perjalanan kita berbeza, tapi tujuan dan matlamat kita tetap satu.. apa jua keadaan kita, kita adalah insan yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran. kita yang mesti menegakkan kalimah Ilahi..


sebelum mengundur diri, segala yang baik hanya dari Yang Maha Esa. segala yang lemah dan buruk datang dari kelemahan diri ini.. "janganlah katakan selamat tinggal, tapi katakanlah jika kita tak bertemu di dunia ini semoga kita berjumpa di syurga kelak.." insyaAllah..


Salam Eid Mubarak 1430H
ikhlas dari saya, Ammar bin Ahmad Raji
Sunway Uni. College 09/10

0 komen:

Related Posts with Thumbnails